آموزش ریاضی به نام خدا با سلام خدمت شما بازدیدکننده عزیز ، امیدوارم لحظات مفیدی را در این پایگاه داشته باشید ، هدف از راه اندازی این پایگاه آشنایی با رشته آموزش ریاضی و همچنین دانشگاه فرهنگیان و ارتباط با دنیای بیرون برای هرچه تعامل بیشتر بین دانشگاه و جامعه است و همچنین مکانی برای تعامل دانشجو معلمان و معلمان رشته آموزش ریاضی با یکدیگر ، انشاءالله در این راه موفق باشیم ، با دعای شما . ------------------------------------ آدرس آموزش ریاضی : www.math-edu.ir ------------------------------------ آدرس انجمن ریاضی www.mathforum.ir ------------------------------------ ایمیل آموزش ریاضی : mhzarei76@gmail.com tag:http://www.math-edu.ir 2020-01-18T14:08:42+01:00 mihanblog.com محاسبه مساحت ناحیه هاشور خورده 2019-11-30T15:18:41+01:00 2019-11-30T15:18:41+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/125 حسین زارعی به نام خدایک سوال زیبا از دنیای هندسه ، کاری از استاد احسان اکبری ، دبیر رسمی آموزش و پرورش تهران مشاهده در ادامه مطلب به نام خدا
یک سوال زیبا از دنیای هندسه ، کاری از استاد احسان اکبری ، دبیر رسمی آموزش و پرورش تهران 

مشاهده در ادامه مطلب
]]>
کشف های زیبای ریاضیاتی مریم میرزاخانی 2019-09-30T12:16:29+01:00 2019-09-30T12:16:29+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/123 حسین زارعی پس از مرگ نا به هنگام مریم میرزاخانی، زندگی او به بهترین وجه از طریق کارهایش به یاد می‌ماند. غم و اندوهی که خبر درگذشت مریم میرزاخانی برایم داشت، من را وادار ساخت تا هر مقاله‌ای که درباره‌ی او می‌توانستم بیابم را مطالعه کنم و زمانی که نتوانستم مقاله‌های بیش‌تری بیابم، شروع به مطالعه‌ی نظرات خوانندگان مقاله‌های او کردمبسیاری از خوانندگان کارهای او، این‌طور نوشته بودند که تحقیقات او را “دور از فهم” و “غیر قابل بازگویی و بیان” می‌دانند. با این‌حال، مریم در جهت مخالف “غیر قابل بیان و پس از مرگ نا به هنگام مریم میرزاخانی، زندگی او به بهترین وجه از طریق کارهایش به یاد می‌ماند.

 غم و اندوهی که خبر درگذشت مریم میرزاخانی برایم داشت، من را وادار ساخت تا هر مقاله‌ای که درباره‌ی او می‌توانستم بیابم را مطالعه کنم و زمانی که نتوانستم مقاله‌های بیش‌تری بیابم، شروع به مطالعه‌ی نظرات خوانندگان مقاله‌های او کردم

بسیاری از خوانندگان کارهای او، این‌طور نوشته بودند که تحقیقات او را “دور از فهم” و “غیر قابل بازگویی و بیان” می‌دانند. با این‌حال، مریم در جهت مخالف “غیر قابل بیان و بازگویی” قرار داشت. او با کارها و واژگانش به ما یادآوری کرد که ایده‌های ریاضی در صورتی که شخص به اندازه‌ی کافی به کارش اهتمام بورزد، می‌توانند درک شوند.

میرزاخانی ستاره‌ی سخنرانی‌هایش نبود بلکه نقطه‌ی عطف سخنرانی‌های او، ایده‌های ریاضیاتی او بودند. او آرام، روشن و واضح صحبت می‌کرد و لذت و شور عمیقی از روند کار را به جریان در می‌آورد.

مریم این توانایی را داشت که به سرعت میزان درک مخاطب از صحبت‌هایش را درک کند و بر اساس این میزان درک، صحبت‌هایش را تنظیم و ارائه نماید. این توانایی ویژگی نادری در میان ریاضیدانان است.

]]>
تقویم آموزشی سال تحصیلی 99–۱۳۹8 دانشگاه فرهنگیان 2019-08-30T11:23:25+01:00 2019-08-30T11:23:25+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/124 حسین زارعی به نام خداتقویم آموزشی سال تحصیلی 98 - 99 - دانشگاه فرهنگیانبرای مشاهده تقویم کلیک کنید به نام خدا
تقویم آموزشی سال تحصیلی 98 - 99 - دانشگاه فرهنگیان

برای مشاهده تقویم کلیک کنید
]]>
نامه به یک ریاضیدان جوان 2019-06-29T11:05:01+01:00 2019-06-29T11:05:01+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/122 حسین زارعی زمانی ریاضی‌دانان باور داشتند که نوشتن درباره‌ی ماهیت ریاضیات، کاری وهم‌انگیز و مالیخولیایی است اما امروزه این نگرش تغییر کرده است و ریاضی‌دانان زیادی بر این باورند که نوشتن درباره‌ی ریاضیات، حداقل به اندازه‌ی انجام آن ارزشمند است. یان استیوارت (Ian Stewart) ریاضی‌دان انگلیسی مشهوری است که در نوشتن مطالب علمی برای افراد غیر متخصص تبحر ویژه‌ای دارد و در این زمینه جوایز زیادی کسب کرده‌است.یکی از جذاب‌ترین کتاب‌های او، “نامه‌هایی به یک ریاضی‌دان جوان” (Letters to a young mathematician) است. این زمانی ریاضی‌دانان باور داشتند که نوشتن درباره‌ی ماهیت ریاضیات، کاری وهم‌انگیز و مالیخولیایی است اما امروزه این نگرش تغییر کرده است و ریاضی‌دانان زیادی بر این باورند که نوشتن درباره‌ی ریاضیات، حداقل به اندازه‌ی انجام آن ارزشمند است. یان استیوارت (Ian Stewart) ریاضی‌دان انگلیسی مشهوری است که در نوشتن مطالب علمی برای افراد غیر متخصص تبحر ویژه‌ای دارد و در این زمینه جوایز زیادی کسب کرده‌است.

یکی از جذاب‌ترین کتاب‌های او، “نامه‌هایی به یک ریاضی‌دان جوان” (Letters to a young mathematician) است. این کتاب شامل 21 بخش است که به سبک نامه‌نگاری میان استیوارت و یک دانش‌آموز خیالی دبیرستانی به نام مگ (Meg) نگاشته شده است. مگ قصد دارد در دانشگاه رشته‌ی ریاضیات را ادامه بدهد و استیوارت او را در این راه تا مرحله‌ی کسب کرسی تدریس و پژوهش در دانشگاه، همراهی می‌کند. آن‌ها درباره‌ی گستره‌ی وسیعی از مباحث، از ریاضیات محض گرفته تا ماهیت ریاضیات بحث و تبادل نظر می‌کنند اما توجه اصلی تنها روی توصیه‌های کاربردی نیست بلکه استیوارت در تلاش است که بینش درونی و دید ریاضی را در مگ و خواننده ایجاد کند. در نتیجه این کتاب به سبب مباحثی که نامه‌ها بر آن استوارند، برای هر مخاطب عمومی و کسی که مقدار کمی با ریاضیات آشنایی یا به آن علاقه دارد، و پیوند ریاضیات با جوامع بشری برایش جذاب و هیجان‌انگیز است، گیرا و قابل پیگیر‌ی خواهدبود.

]]>
دانلود نمونه سوال پایان ترم معادلات دیفرانسیل 2019-06-18T10:37:38+01:00 2019-06-18T10:37:38+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/120 حسین زارعی دانلود نمونه سوال پایان ترم معادلات دیفرانسیل  رشته : فنی مهندسی دانشگاه سمنان - دانشکده علوم ریاضی و کامپیوترمشخصات فایل :نوع فایل : PDFحجم فایل : 45 کیلوبایتدانلود از سرور پیکوفایلراهنمای دانلود از سرور پیکوفایل
دانلود نمونه سوال پایان ترم معادلات دیفرانسیل 
 رشته : فنی مهندسی
 دانشگاه سمنان - دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر
مشخصات فایل :
نوع فایل : PDF
حجم فایل : 45 کیلوبایت
دانلود از سرور پیکوفایل
راهنمای دانلود از سرور پیکوفایل
]]>
آئین گرامیداشت روز معلم 2019-05-10T10:49:11+01:00 2019-05-10T10:49:11+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/119 حسین زارعی با سلام و درود به ارواح مطهر معلمان انقلاب، شهیدان مطهری، شریعتی، رجایی و باهنر؛ امامان خمینی(ره) و خامنه ای(مدظله العالی) با تاسی به این کلام شریف شهید رجایی که فرمود:"معلمی شغل نیست، معلمی عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای، رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد." با تبریک به محضر تو، ای نهایت عشق و ایثار، ای مربی و ای معلم!از محضرت عاجزانه می طلبم تا زنده ایم برای تغییر، تحول و بسترسازی فرهنگی این تغییر و تحول، به یاری هم بشتابیم تا جامعه جوان ما همواره سرشار از نشاط ایرانی، اسلامی و
با سلام و درود به ارواح مطهر معلمان انقلاب، شهیدان مطهری، شریعتی، رجایی و باهنر؛ امامان خمینی(ره) و خامنه ای(مدظله العالی) با تاسی به این کلام شریف شهید رجایی که فرمود:
"معلمی شغل نیست، معلمی عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای، رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد." با تبریک به محضر تو، ای نهایت عشق و ایثار، ای مربی و ای معلم!
از محضرت عاجزانه می طلبم تا زنده ایم برای تغییر، تحول و بسترسازی فرهنگی این تغییر و تحول، به یاری هم بشتابیم تا جامعه جوان ما همواره سرشار از نشاط ایرانی، اسلامی و سرآمد تلاش جهت الگوی مطلوب جهان گردد.
دکتر پرویز انصاری راد در آئین گرامیداشت روز معلم که در مرکز شهید بهشتی تهران برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۹۷ فراز و نشیب های فراوانی در استان تهران داشتیم، تصریح کرد: در سال گذشته تلاش شد گام هایی رو به جلو در خصوص مسائل عمرانی و تجهیزات پردیس ها و مراکز برداریم و یک گام ارتقاء دهیم.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور و مباحث بودجه ای توفیقاتی داشتیم و با حضور دکتر خنیفر و اهتمام جدی ایشان به تربیت معلم شاهد اتفاقات خوبی از نظر مباحث عمرانی در استان تهران داشتیم.
دکتر انصاری راد با بیان اینکه میلیاردها تومان در حوزه آزمایشگاه های پردیس ها و مراکز استان تهران تجهیز شده است، تصریح کرد: با اراده دکتر خنیفر، ۹ مجموعه پردیس ها و مراکز استان تهران ارتقاء یافته است.
سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران در ادامه به مسائل اخیر کشور در سال جدید پرداخت و افزود: در سال ۹۸ با نعمت های خدا کشور سیراب شد و متاسفانه اتفاقات تلخی در برخی استان ها افتاد که باید با بهره گیری از توان علمی و عقلانیت، آینده نگری خوبی داشته باشیم.
وی ادامه داد: دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان تهران به عنوان پیشرو و کاملا داوطلبانه، به پلدختر اعزام شدند و دست تک تک دانشجویانی که به پلدختر و نیز دانشجویان بسیجی که به خوزستان رفتند را بوسه می زنم.
دکتر انصاری راد از کمک 50 میلیون تومانی مجموعه استان تهران به هموطنان سیل زده خبر داد و افزود:
کیفیت بخشی و آموزش از جمله برنامه های سال جدید است و تلاش داریم با آموزش کارکنان آموزش بتوانیم گامی در راستای کیفیت بخشی آموزشی برداریم.
دکتر انصاری راد در ادامه به ویژگی های یک معلم خوب پرداخت و افزود: صبوری و شنود موثر مهم ترین ویژگی معلمی است و دانشجو معلمان از طریق برنامه های انجمن ها و کانون ها ویژگی های معلمی را تمرین کنند.
سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران تصریح کرد: اقتدار معلم به توانمندی و توانمدی از صلاحیت علمی می آید و معلم باید
نسبت به موضوعات تسلط کامل داشته و با اقتدار مطالب را بیان کند
وی ادامه داد: اقتدار صبوری و آرامش ایجاد می کند و با توجه اثر بخشی معلم به عنوان یک الگو می تواند تاثیرات مناسب بر دانش آموزان ایجاد کند .

]]>
چگونه ریاضی بنویسیم ؟ 2019-04-30T10:39:57+01:00 2019-04-30T10:39:57+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/118 حسین زارعی نوشته‌ای که پیش‌روی شماست، برگرفته‌ای است آزاد از مقاله‌ی How to write mathematics by Paul. L. Halmos. نخستین بار که این مقاله را دست گرفتم، گمان می‌کردم خواندن این مقاله برای دانشجویان ریاضی خالی از لطف نباشد، چراکه دید بهتری در استفاده‌ی مناسب علائم ریاضی و دقیق‌تر نوشتن آن‌چه که در ذهن دارند، به ایشان می‌دهد. به‌ویژه نویسنده در جایی اشاره می‌کند مخاطب این متن، دانشجویانی هستند که مقاله‌ای در دست نگارش دارند.اما زمانی‌که برای دومین بار با این مقاله درگیر شدم، احساس کردم مطالعه‌ی این ترجمه می
نوشته‌ای که پیش‌روی شماست، برگرفته‌ای است آزاد از مقاله‌ی How to write mathematics by Paul. L. Halmos. نخستین بار که این مقاله را دست گرفتم، گمان می‌کردم خواندن این مقاله برای دانشجویان ریاضی خالی از لطف نباشد، چراکه دید بهتری در استفاده‌ی مناسب علائم ریاضی و دقیق‌تر نوشتن آن‌چه که در ذهن دارند، به ایشان می‌دهد. به‌ویژه نویسنده در جایی اشاره می‌کند مخاطب این متن، دانشجویانی هستند که مقاله‌ای در دست نگارش دارند.
اما زمانی‌که برای دومین بار با این مقاله درگیر شدم، احساس کردم مطالعه‌ی این ترجمه می‌تواند برای هرکسی که قصد در نوشتن مقاله یا کتاب، آماده‌سازی سخنرانی در حد حرفه‌ای یا حتی ارائه‌ی کلاسی در سطح دبیرستان دارد، مفید باشد. این نوشته پیش‌تر در شماره‌ی هشتم نشریه‌ی بی‌نهایت چاپ و موفق به دریافت عنوان برترین مقاله‌ی علوم پایه در دهمین جشنواره داخلی نشریات کشور (تیتر 10) شده است.
اگر پیش از شروع مطالعه‌ی مقاله به مقدمه و سر تیترهای بولد شده دقت کنید، می‌بینید که روند توصیه‌های هالموس برای بهتر نوشتن، چقدر ملموس و کارآمد است. در واقع مطالعه‌ی این نوشتار می‌تواند به شما _فارغ از رشته‌ای که مطالعه کرده‌اید_ ایده‌های خوبی برای ایجاد نوشتاری بهتر، دقیق‌تر، کوتاه‌تر، قابل‌فهم‌تر و مناسب‌تر از آن‌چه که در ذهن دارید و می‌خواهید بیان کنید، بدهد. در بخش مقدمه انتقادات و نظراتی را می‌خوانید که بسیار جالب و تامل برانگیزنند؛ هرکسی خودش را بهترین می‌داند و باور دارد بهترین شیوه، آنی است که او می‌گوید. پس احترام به تفاوت‌ها چه می‌شود؟ هدف اصلی من از بازنشر این ترجمه، آن است که هرکسی سعی کند شیوه‌ی شخصی خودش را بر پایه‌ی احترام به تفاوت‌های مخاطبانش، انتخاب کند. شاید تصور کنید در نظر گرفتن همه‌ی تفاوت سلیقه‌ها سخت، ناممکن و عجیب باشد و حتی به بدنه‌ی اصلی کارتان لطمه وارد کند، اما منظور من از تفاوت سلیقه‌ها، تفاوت در فهم و برداشت‌هاست. بیان مناسب شما، می‌تواند مخاطبانتان را از کج‌فهمی و یا برداشت خیلی دور از انتظار برهاند، البته توجه داریم که برداشت‌ها شخصی هستند.
]]>
نمونه برخال ها (فراکتال ها) 2019-03-28T16:52:49+01:00 2019-03-28T16:52:49+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/117 حسین زارعی برفدانه کُخ یک خم ریاضی است که در عین پیوستگی در همه نقاط، در هیچ نقطه‌ای مشتق‌پذیر نیست. این خم از نخستین نمونه‌های برخال‌ها بوده و در مقاله‌ای از ریاضیدان سوئدی هلگه فون کُخ در سال ۱۹۰۴ معرفی شده است. محیط =3×(4/3)به توان n،  n:شماره مرحله
برفدانه کُخ یک خم ریاضی است که در عین پیوستگی در همه نقاط، در هیچ نقطه‌ای مشتق‌پذیر نیست. این خم از نخستین نمونه‌های برخال‌ها بوده و در مقاله‌ای از ریاضیدان سوئدی هلگه فون کُخ در سال ۱۹۰۴ معرفی شده است. محیط =3×(4/3)به توان n،  n:شماره مرحله

]]>
هندسه فراکتالی 2019-03-19T17:42:38+01:00 2019-03-19T17:42:38+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/114 حسین زارعی بَرخال یا فرکتال، یا فراکتال (Fractal) ساختاری هندسی است که با بزرگ کردن هر بخش از این ساختار به نسبت معین، همان ساختار نخستین به دست آید. به گفتاری دیگر برخال ساختاری است که هر بخش از آن با کل‌اش همانند است. برخال از دور و نزدیک یکسان دیده می‌شود. به این ویژگی خودهمانندی گویند. برخال‌ها یکی از ابزارهای مهم در گرافیک رایانه‌ای هستند.نام‌گذاریفرکتال fractal از واژه لاتین fractus یا fractum به معنی شکسته گرفت شده‌است که بیانگر یکی از شناسه‌های اصلی برخال -بخش‌شدنی- است. واژه فرکتال به معنای سنگی ا بَرخال یا فرکتال، یا فراکتال (Fractal) ساختاری هندسی است که با بزرگ کردن هر بخش از این ساختار به نسبت معین، همان ساختار نخستین به دست آید. به گفتاری دیگر برخال ساختاری است که هر بخش از آن با کل‌اش همانند است. برخال از دور و نزدیک یکسان دیده می‌شود. به این ویژگی خودهمانندی گویند. برخال‌ها یکی از ابزارهای مهم در گرافیک رایانه‌ای هستند.
نام‌گذاری
فرکتال fractal از واژه لاتین fractus یا fractum به معنی شکسته گرفت شده‌است که بیانگر یکی از شناسه‌های اصلی برخال -بخش‌شدنی- است. واژه فرکتال به معنای سنگی است که به گونه نامنظم شکسته شده باشد.
کشف
واژه فرکتال در سال ۱۹۷۶ توسط ریاضیدان فرانسوی به نام بنوا مندلبرو وارد دنیای ریاضی شد. . مندل برات هنگامی که پیرامون طول سواحل انگلیس پژوهش می کرد، دریافت که هرگاه با مقیاس بزرگ این طول اندازه گرفته شود بیشتر از زمانی است که مقیاس کوچک‌تر باشد.

ویژگی شکل برخال
بسیار دور از پیش‌بینی است.
فرگشت (تکامل) هم‌زمان دارد.
دارای جایگزینی بهینه است.
ریشه در قوانین ساده دارد.
در شکل‌گیری گونه از تکرار بهره‌می‌جوید.
سامانه‌ای تو در تو است.
ریختهای اقلیدسی با استفاده از توابع ایستا ساخته می‌شوند ولی ریختهای برخال با فرایندهای پویا ساخته می‌شوند. فرایندهای پویا، فرایندهایی هستند که دارای حافظه می‌باشند و رفتار آن‌ها به گذشته بستگی دارد.
دارای ویژگی خود همانندی است.
هر فرایند تکراری و پویا باعث ایجاد ساختارهای پیچیده برخال نمی‌شود. سازوکار فرآوری چنین ساختارهای پویایی، آشوب است. در حقیقت، برخال نگاره‌ای ریاضی از آشوب است.
هندسه برخال
برخال از دید هندسی به چیزی گویند که دارای سه ویژگی زیر باشد:

دارای ویژگی خودهمانندی باشد یا به انگلیسی self-similar باشد.
در مقیاس خرد بسیار پیچیده باشد.
بعد آن یک عدد صحیح نباشد مثلاً ۲
محاسبه بعد برخال‌ها
بعد خط یک، بعد صفحه دو و بعد فضا سه است. برخال‌ها برخلاف همهٔ اینها بعد صحیح ندارند. برای نمونه بعد یک برخال می‌تواند ۱٫۲ باشد که بدین چم از خط پیچیده‌تر و از صفحه سادتر است. بعد برخال‌ها از یک سری فرمول‌های لگاریتمی بدست می‌آیند.

]]>
اندازه گیری شهودی زوایای داخلی چند ضلعی ها 2019-01-26T12:13:39+01:00 2019-01-26T12:13:39+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/113 حسین زارعی به نام خدا فیلم آموزشی ساخت و نحوه کار ابزار دست ورزی اندازه گیری شهودی زوایای داخلی چند ضلعی ها توسط دانشجو معلمان مرکز بهشتی آقایان حق پرست ، حاجی بابایی و صفری آماده شده است لازم به ذکر است که در همایش بررسی کتب هندسه در مرکز شهید شرافت این ابزار دست ورزی رتبه اول را کسب نموده است .برای مشاهده فیلم در آپارات کلیک کنید به نام خدا 
فیلم آموزشی ساخت و نحوه کار ابزار دست ورزی اندازه گیری شهودی زوایای داخلی چند ضلعی ها توسط دانشجو معلمان مرکز بهشتی آقایان حق پرست ، حاجی بابایی و صفری آماده شده است لازم به ذکر است که در همایش بررسی کتب هندسه در مرکز شهید شرافت این ابزار دست ورزی رتبه اول را کسب نموده است .
]]>
معرفی و دانلود منابع درس مبانی هندسه 2019-01-15T05:03:11+01:00 2019-01-15T05:03:11+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/112 حسین زارعی با سلام خدمت دوستان برای درس مبانی هندسه دو منبع جدید معرفی میکنم و انشاءالله جزوه این منابع رو به زودی بارگذاری خواهم کرد بر خلاف منابع معرفی شده وزارت علوم #استاد_مسعود_عظیمی منابع زیر را برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مناسب دیدند .منبع اول نام کتاب : هندسه نااقلیدسی ؛ نویسنده : هارولد ولف  ؛ مترجم : احمد بیرشک   ؛  ناشر : انتشارات امیرکبیراز هشت فصل این کتاب فصول زیر برای منبع کارشناسی درس مبانی هندسه مناسب است :فصل اول : بنیاد هند
با سلام خدمت دوستان برای درس مبانی هندسه دو منبع جدید معرفی میکنم و انشاءالله جزوه این منابع رو به زودی بارگذاری خواهم کرد بر خلاف منابع معرفی شده وزارت علوم #استاد_مسعود_عظیمی منابع زیر را برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مناسب دیدند .
منبع اول 
نام کتاب : هندسه نااقلیدسی ؛ نویسنده : هارولد ولف  ؛ مترجم : احمد بیرشک   ؛  ناشر : انتشارات امیرکبیر
از هشت فصل این کتاب فصول زیر برای منبع کارشناسی درس مبانی هندسه مناسب است :
فصل اول : بنیاد هندسه اقلیدسی
فصل دوم : اصل موضوع پنجم
فصل سوم : کشف هندسه نااقلیدسی
فصل چهارم : هندسه مسطح هذلولوی
دانلود منبع یک از سرور پیکو فایل
راهنمای دانلود از سرور پیکو فایل
منبع دوم
نام کتاب : هندسه های جدید  ؛  نویسنده : جیمز اسمارت   ؛   مترجم : غلامرضا یاسی پور  ؛   انتشارات : انتشارات مدرسه
از میان 9 فصل کتاب وضمیمه های آن  فصل ۱ : مجموعه های آکسیومها و هندسه های متناهی  برای دانشجو معلمان توصیه می شود .
دانلود منبع یک از سرور پیکو فایل
راهنمای دانلود از سرور پیکو فایل
]]>
پیش ثبت نام قطعی نیمسال دوم 97-98 2018-11-24T14:46:08+01:00 2018-11-24T14:46:08+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/111 حسین زارعی لطفا به نکات زیر توجه کنید :1- پیش ثبت نام دروس تخصصی قطعی بوده و با توجه به ثبت نام شما تعداد گروه درس مشخص می شود. 2- عزیزانی که در پیش ثبت نام شرکت نکنند، مسئولیت انتخاب واحد بر عهده خودشان می باشد عزیزان برای ثبت نام می توانند از دو طریق زیر اقدام کنند :راه اول و اصلی پر کردن فرم اینترنتی زیر :ورود به صفحه ثبت نام راه دوم برای عزیزانی که نتوانستند به صورت اینترنتی ثبت نام کنند و ارسال پیام به آی دی تلگرامی زیر :/https://telegram.me/h_z_76آخرین مهلت ثبت نام : چهارشنبه 7 لطفا به نکات زیر توجه کنید :
1- پیش ثبت نام دروس تخصصی قطعی بوده و با توجه به ثبت نام شما تعداد گروه درس مشخص می شود. 
2- عزیزانی که در پیش ثبت نام شرکت نکنند، مسئولیت انتخاب واحد بر عهده خودشان می باشد 
عزیزان برای ثبت نام می توانند از دو طریق زیر اقدام کنند :
راه اول و اصلی پر کردن فرم اینترنتی زیر :
ورود به صفحه ثبت نام 
راه دوم برای عزیزانی که نتوانستند به صورت اینترنتی ثبت نام کنند و ارسال پیام به آی دی تلگرامی زیر :
/https://telegram.me/h_z_76
آخرین مهلت ثبت نام : چهارشنبه 7 آذر ماه 97 می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال گروه آموزش ریاضی مرکز بهشتی در پیامرسان های سروش و تلگرام به نشانی /https://telegram.me/math_mbt مراجعه کنید .
لیست دروس تخصصی جدید
آنالیز ریاضی 1
جبر 1(یا نظریه اعداد) 
مبانی هندسه، 3 واحد
آزمون های تحصیلی و آزمون سازی در آموزش ریاضی
پژوهش و توسعه حرفه ای 2 : کنش پژوهی
زبان تخصصی 
کارورزی 2
لیست دروس عمومی جدید :
تاریخ تحلیلی صدر اسلام 
تاریخ اندیشه و عمل تربیتی در اسلام و ایران 
نگارش علمی
کاربرد زبان
لیست دروس تخصصی گذشته
ریاضی عمومی 2
مبانی منطق و نظریه مجموعه ها
مبانی ترکیبیات
مبانی ماتریس ها و جبر خطی
مقدمه ای بر هندسه مدرسه ای
]]>
دومین جلسه کارورزی 2018-11-08T18:11:47+01:00 2018-11-08T18:11:47+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/110 حسین زارعی به نام خدابا شروع سال تحصیلی ، هم دانشگاه و هم مدرسه کار رو برای ادامه رسیدگی به وبگاه آموزش ریاضی سخت کرد قبل از ادامه بحث حلول ماه ربیع الاول رو تبریک عرض میکنم ، انشاءالله عزاداری ها قبول باشه اما برای این ماه یک عکس دسته جمعی در کنار دوستان عزیزم  که به عنوان کارورز در مدرسه شهید مدرس شاهد منطقه 12 حضور داشتیم ، ارسال میکنم. به نام خدا
با شروع سال تحصیلی ، هم دانشگاه و هم مدرسه کار رو برای ادامه رسیدگی به وبگاه آموزش ریاضی سخت کرد قبل از ادامه بحث حلول ماه ربیع الاول رو تبریک عرض میکنم ، انشاءالله عزاداری ها قبول باشه اما برای این ماه یک عکس دسته جمعی در کنار دوستان عزیزم  که به عنوان کارورز در مدرسه شهید مدرس شاهد منطقه 12 حضور داشتیم ، ارسال میکنم.
]]>
لست دروس ارائه شده گروه آموزش ریاضی مرکزبهشتی تهران 2018-09-23T17:19:37+01:00 2018-09-23T17:19:37+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/109 حسین زارعی به نام خداتصویر دروس ارائه شده گروه آموزش ریاضی نیمسال اول 97-98 دانشگاه فرهنگیان - مرکز بهشتی تهران به شرح زیر است :تصویر دروس ارائه شده نیمسال اول 97-98 (ریاضی 95 - گروه 1)تصویر دروس ارائه شده نیمسال اول 97-98 (ریاضی 95 - گروه 2)تصویر دروس ارائه شده نیمسال اول 97-98 (ریاضی 96 - گروه 1)تصویر دروس ارائه شده نیمسال اول 97-98 (ریاضی 96 - گروه 2)تصویر دروس ارائه شده نیمسال اول 97-98 (ریاضی 97 - گروه 1)تصویر دروس ارائه شده نیمسال اول 97-98 (ریاضی 97 - گروه 2) به نام خدا
تصویر دروس ارائه شده گروه آموزش ریاضی نیمسال اول 97-98 دانشگاه فرهنگیان - مرکز بهشتی تهران به شرح زیر است :
تصویر دروس ارائه شده نیمسال اول 97-98 (ریاضی 95 - گروه 1)
تصویر دروس ارائه شده نیمسال اول 97-98 (ریاضی 95 - گروه 2)
تصویر دروس ارائه شده نیمسال اول 97-98 (ریاضی 96 - گروه 1)
تصویر دروس ارائه شده نیمسال اول 97-98 (ریاضی 96 - گروه 2)
تصویر دروس ارائه شده نیمسال اول 97-98 (ریاضی 97 - گروه 1)
تصویر دروس ارائه شده نیمسال اول 97-98 (ریاضی 97 - گروه 2)
]]>
تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۸–۱۳۹۷ دانشگاه فرهنگیان 2018-08-26T16:29:16+01:00 2018-08-26T16:29:16+01:00 tag:http://www.math-edu.ir/post/108 حسین زارعی به نام خدابالاخره برای اولین بار قبل از اینکه به مرز مهر برسیم تقویم کلی دانشگاه فرهنگیان منتشر شد ، انشاالله به محض اینکه ریز تقویم آموزش نیز منتشر شود در اختیار شما خوبان قرا می دهیم .برای مشاهده تقویم آموزشی (PDF) کلیک کنیدراهنمای دانلود فایل به نام خدا
بالاخره برای اولین بار قبل از اینکه به مرز مهر برسیم تقویم کلی دانشگاه فرهنگیان منتشر شد ، انشاالله به محض اینکه ریز تقویم آموزش نیز منتشر شود در اختیار شما خوبان قرا می دهیم .
برای مشاهده تقویم آموزشی (PDF) کلیک کنید
راهنمای دانلود فایل
]]>